Jag jobbar strategiskt och kreativt och har skapat kommunikation åt en stor mängd varumärken, företag och organisationer. Allt från diskmedel och försäkringar till teknikkonsulter och politiskt parti, mot B2C så väl som B2B. Självklart i alla tänkbara mediakanaler – från digitala, webb och sociala till traditionella, rörligt och print.
Den konceptuella idén är för mig grunden för lyckad kommunikation. Oavsett om uppdraget handlar om att ta fram ett varumärkeskoncept, reklamkampanj eller visuell identitet, ser jag till att hitta en ton och ett språk så att allt håller ihop i alla kanaler, hela vägen.
Jag har bevisligen gjort kommunikation med effekt – bland annat vunnit 100-Wattaren – och jag har fått kreativa utmärkelser i Sverige och utomlands.
Jag har varit partner och delägare på Manne & Co, Collaborate, och nu BerntzonBylund, samt även jobbat på ytterligare ett antal byråer som Art Director och Creative Director. På meritlistan finns även 3 års miljöutbildning vid Umeå Universitet, vilket gör mig till den kanske mest miljökunnige reklamaren i Sverige.
Vid sidan av jobbet som kreatör designar jag och låter tillverka The Cloud Table, se mer på https://www.molnbordet.se/