Kungsleden har i många år arbetat med mottot att vara Möjligheternas Fastighetsbolag – Men hur kan vi förtydliga och visa det i kommunikation? Vi tog fram konceptet “Mycket blir bättre utan bokstaven O”.
I en serie annonser visar vi Kungsledens handlingskraft genom att ta bort bokstaven O i olika ord. Orolig blir Rolig. Oflexibel blir Flexibel. Opersonlig blir Personlig.
Konceptet jobbar lika mycket inåt i organisationen som utåt i kommunikationen. De anställda har själva tagit fram över 300 O-ord varav de viktigaste ligger till grund för orden vi använder i kampanjen.
Kampanjen innehåller annonser i dagspress och magasin, reklamfilm och digital kommunikation.
–
Copy:
Mycket blir bättre utan bokstaven O.
Oflexibel blir flexibel. Opersonlig blir personlig. Orolig blir rolig.
Vi är möjligheternas fastighetsbolag, vi gör omöjligt möjligt.
Vilka O vill du bli av med?
–
Läs mer om kampanjen i Dagens Media >>
Foto: Alexander Crispin