Kriget om affärstidningsläsarna pågick för fullt. De läsare som den ena tidningen vann, förlorade den andra. Mer eller mindre avancerade DR med mer eller mindre generösa erbjudanden var vapnet.
Veckans Affärer hade ett mer lättsamt uttryck. Affärsvärlden ansågs som tyngre och tråkigare. Hos Affärsvärlden fanns dock inga planer på att ändra kurs, snarare hålla ännu stadigare vid rodret. Lösningen för att behålla positionen som en krävande tidning för de engagerade läsarna blev kampanjen ”Alla bitar på plats”.
Istället för att fortsätta dr-kriget, satsades på en massiv varumärkesbyggande kampanj. Med helsidor i dagspress och magasin speglade vi aktuella börs- och finanshändelser eller politiska utspel. På krogar där börsfolket hängde fanns ölunderlägg i form av pusselbitar. Vi gjorde utomhus och internet. Och allt stöttades av ett enkelt med extremt effektivt dr.
Affärsvärlden tog igen sitt tapp och blev återigen Sveriges största affärsmagasin. Kampanjen ”Alla bitar på plats” blev den effektivaste i tidningens historia och vann bland annat 100-wattaren.